27 07 2017 donderdag www.fordecamping.com - Reisverslag uit Bygstad, Noorwegen van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu 27 07 2017 donderdag www.fordecamping.com - Reisverslag uit Bygstad, Noorwegen van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu

27 07 2017 donderdag www.fordecamping.com

Blijf op de hoogte en volg Suze

27 Juli 2017 | Noorwegen, Bygstad

Voor de verandering maar weer eens de wekker gezet. 8.30 mooie tijd om langzaam tot het besef te komen dat je eruit moet, douchen, ontbijten en weer verder de wijde wereld in domweg omdat je vakantie hebt!
Het is niet het beste weer wat we tot nu toe hebben gehad en daarom is het ook niet zo erg. Er zijn er vanochtend nog veel meer die er zo over denken. Het lijkt wel of iedereen gaat vertrekken. Een miezerig regentje begeleid ons langs de Sognefjord. Over de 55 volgen we de fjord, water aan de linkerkant houden! In Hella moeten we zelfs nog een keuze maken tussen welke veerpond we nemen. Die naar Vangnes vaart gelukkig net weg dus dat is makkelijk, maar dan liggen er nog 2. We kiezen die naar Dragsvik/Balestrand. Balestrand een alleraardigst plaatsje om doorheen te rijden. Een beetje vergane glorie maar met huizen die net als de meeste staafkerken voorzien zijn van drakenkoppen. We rijden verder naar Lavik. Onderweg her en der even gestopt om wat plaatjes te schieten. Het is een dag met vrij veel nieuwe tunnels in de route. Ook al hebben we een nieuwewegenkaart gekocht: ze staan er lang niet allemaal op. Sommige wel 7 km lang. Bv een mooie is er in Dale: inclusief een blauw verlichtte rotonde onder de grond. Wij kiezen de 57 richting Forde. Bij Bygstad zit een fraaie waterval die weliswaar niet hoog is maar wel vol en breed. De rivieren zijn goed gevuld met al dat regenwater. Bygden zelf ligt er zonovergoten bij. Het loopt al tegen vieren als we in Førde aankomen. Een groot bord Tourist info verwijst ons naar de lobby van het Scandic hotel. Met de vraag naar een camping hebben ze geen enkel probleem. Rijd de stad maar uit en dan zie je het vanzelf. Met een plattegrond onder de arm gaan we weer naar buiten. Net op weg zien we het eerst bord al: campsite 1 en 2 linksaf en campsite 3 rechtdoor??? Is dat wel wat we zoeken? Wat een drukte hier. Het lijkt wel een festival terrein…. Enfin we rijden iets verder door en zien daar waar terrein 3 ook heen gaat een bord: Forde Gjestehus og camping. Daar moet het zijn. Maar wat een drukte, echt honderden campers en caravans! Wat blijkt er zijn de nationale schietkampioenschappen deze dagen. Zowel voor militairen ( in camouflagepak) als voor schietverenigingen. Alles bezet of gereserveerd dus.
Praten als brugman is mij soms niet vreemd en wij kunnen dus op een plaats vlak voor de receptie naast een klein broertje inclusief stroom blijven staan. Laat het nu maar regenen, wij zitten droog!
Overigens is het nu al kwart op 10 en rijden er nog steeds campers en caravans binnen.

• 28 Juli 2017 - 05:35

Marian:

Ziet er weer mooi uit zeg,
    Bepalen jullie per dag de route?

• 28 Juli 2017 - 14:55

Eefke En Jimmy:

En? Hebben ze jullie ook leren schieten? :p iig fijn dat jullie nog een plaatsje hebben weten te bemachtigen! Geniet vandaag maar lekker van jullie bierroute ;) veel plezier nog!

• 28 Juli 2017 - 22:05

Suze Ploeg:

Hoi allemaal, leuk dat jullie het allemaal lezen en bekijken.

Marian, we hebben wel een beetje een planning gemaakt thuis maar eigenlijk is de zon onze gids. daar waar die schijnt zijn wij......... het liefst