02 08 2017 woensdag - Reisverslag uit Kyrksæterøra, Noorwegen van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu 02 08 2017 woensdag - Reisverslag uit Kyrksæterøra, Noorwegen van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu

02 08 2017 woensdag

Blijf op de hoogte en volg Suze

02 Augustus 2017 | Noorwegen, Kyrksæterøra

Met pijn in ons hart vertrokken we vanochtend van camping Fugelvag in Ålvund.
Zelden zo mooie zonsondergangen beleefd. Enfin, we pikken de 670 richting het pontje van Rykkjem naar Kvanne op. Natuurlijk net vertrokken maar dan sta je ook wel vooraan moet je maar denken. Linksaf in Surnadalsøra, waar we eerst maar eens gaan kijken voor wat lekkers bij de koffie. Ik ben tenslotte jarig! Het klinkt wat raar maar we rijden de 65 richting Kristiansund. Een hele mooie route met afwisselend landschap. De E 39 langs de Viniefjorden. We besluiten Trondheim nog even te laten voor wat het is en linksaf de 680 op naar eind bestemming Kyrksæterøra en wel camping Skogrand. Zomaar geprikt op de kaart. Onderweg veel natuur, kraanvogels in de wei en volop bambies die niet op de foto willen. Zelfs een bord van een eland maar die heeft zich niet laten zien. Aangekomen op de camping blijkt hij ook aan het water te liggen en beginnen we maar eens met een champy! Opnieuw worden we vanavond getrakteerd op een regenboog en wel 2x een dubbele binnen een paar uur. Het is een drukte aan de fileer tafel als de vissers hun vangst binnen brengen. Veel makreel en een paar flinke joekels. Het is al bijna donker als de laatste klaar zijn.