04 08 2017 vrijdag - Reisverslag uit Meråker, Noorwegen van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu 04 08 2017 vrijdag - Reisverslag uit Meråker, Noorwegen van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu

04 08 2017 vrijdag

Blijf op de hoogte en volg Suze

04 Augustus 2017 | Noorwegen, Meråker

De soap van gisteravond krijgt zijn vervolg. Tussen ons en de buurtjes parkeerde gisteravond een kleine bus uit Berlijn. Jonge enthousiaste knul niks mis mee. Totdat er een grote Ossie camper aankomt. Tja dit is eigenlijk onze plek. De plek waar die jongen en wij staan…
Wij mengen ons niet in de discussie maar de jongen blijft maar 1 nacht en daar kunnen ze blijkbaar mee leven en gaan wat verderop staan. Plek genoeg overal !
Als wij de deur openmaken staat de man van de camper al met het snoer in zijn hand klaar om daar in te pluggen. Buurman pelt zijn banaantje en maakt nog geen aanstalten. De vrouw van de camper komt al met een ligstoel aan, met het grondzeil en nog wat attributen. Zo van schiet op het is immer al bijna 9 uur! Want wij gaan hier staan. Buurman gaat rustig douchen en de discussie krijgt een andere wending als de camperaars tegen onze “buren” van de afgelopen dagen beginnen te mekkeren over het feit dat wij in hun ogen dwars staan. Met de deur naar de fjord. enfin die campertante mekkert de hele camping over en het wordt een komische vertoning. De camper is inmiddels ook gearriveerd maar kan niks zolang die jongeman en wij niet vertrekken….. als het kleine busje dan eindelijk vertrekt en wij nog even de buren gedag zeggen staat de camper al in de start blokken. Wij moeten nog afrekenen en rijden daarvoor naar boven. Een laatste blik naar ons mooie plekje laat zien dat de grote camper vlak voor onze buurtjes is gaan staan, over 2 plekken breeduit. Zielig voor hen want waar is hun mooie uitzicht gebleven.
Wij gaan nog ff boodschappen doen in Kyrksæterøra en maken een rondje om de kerk. Op naar Trondheim. Eerst naar Okanger en dan onder Trondheim door. Eindelijk op onverharde wegen met wild en kraanvogels. Na Stjørdalshalsen rondje vliegveld. Nemen we de E14 richting Zweden. 8 campings staan er op de kaart langs deze weg aangegeven. Flora camping ligt ongeveer halverwege maar het is pas half 4, best vroeg en komen er nog genoeg…… nee dus. Tot bijna aan de grens geen camping meer gezien dus terug naar Flora camping. Mooi veld, 200 kronen en grappige aanduidingen voor douche en kjøkken. Een ander verhaal is de Tesla. Noorwegen bereid zich in snel tempo voor op het elektrisch rijden. De Tesla is hier een voorbeeld van. Je ziet er bij regelmaat rijden en bij tankstations zijn dan ook grotere oplaadpunten. Daar kun je max een half uur laden. Vraag me niet hoe ver je ermee kunt rijden maar hier zijn de afstanden best groot dus het moet kunnen denk ik.
Voor het eerst hebben we vandaag binnen gegeten. Grappig want dat is even wennen aan zo’n klein tafeltje. Het is al bijna 11 uur als de laatste camper op het veld arriveert. We zijn omringt door Noren . op welke camping in Nederland kun je zo laat nog terecht? Ik zou het niet weten. Welterusten.