12 08 2017 zaterdag www.enoe-camping.dk - Reisverslag uit Karrebæksminde, Denemarken van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu 12 08 2017 zaterdag www.enoe-camping.dk - Reisverslag uit Karrebæksminde, Denemarken van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu

12 08 2017 zaterdag www.enoe-camping.dk

Blijf op de hoogte en volg Suze

12 Augustus 2017 | Denemarken, Karrebæksminde

Tijd om Zweden te verlaten. De dag begint goed met een eitje en een Zweeds bekertje melk.. We rijden in een vlot tempo maar Malmö. Daar schrikken we eigenlijk een beetje van wat de tol kosten zijn om over de, overigens prachtige brug, naar Kopenhagen te rijden: 56 euro! Tja de boot is ook niet voor niks… inmiddels is het een beetje gaan regenen en zijn er aardig wat donkere wolken. Het is “pas” zaterdag en we zitten nog best ruim in de tijd. Daarom veranderen we de route een beetje en ipv Rodby- Puttgarden rijden we over alle Deense eilanden naar Jutland om zo verder af te zakken door Duitsland. Echter zo ver is het nog niet.
We rijden een stukje de 151 en slaan dan de 209 in. Langs allerlei aardige kerkjes en koren velden. Hier even stoppen en daar even stoppen. Zo krijg je de dag makkelijk om. Helaas wordt het weer als maar slechter en bereiken we KARREBÆKSMINDE… mooie naar voor de scrabbel. Hier ligt camping Enø. Linksaf net over de sprinkhaanophaalbrug… ook leuk voor de scrabbel.
Onder de poort door zien we een enorme camping voor ons opdoemen maar ook stampvol. De dame achter de receptie zegt: ik heb nog wel een plek en je bent niet zo groot…. Ga maar even op het tentenveld kijken of je er tussen past. We zijn nog gaan kijken maar hadden feitelijk al besloten: het past! En ja gelukkig het laatste plaatsje is voor ons. Storm en regen, ach we zijn wel wat gewend. Aan de boulevard zijn kitesurfers en een enkele zwemmer die het water in durven. Flinke golven, hoge sprongen en een prachtig gezicht. Koud en nat keren we terug in de warme bus. Joepie hier is wifi! Daarom kunnen jullie dit allemaal meelezen. Vanaf 6 augustus liepen we achter…. Jullie zijn weer bij!

• 13 Augustus 2017 - 10:15

Marian:

Inderdaad weer leuk om de afgelopen dagen te lezen van jullie reis
    Zie wel dat het genieten is wat jullie doen.
    Hebben jullie nog 1 week?

• 13 Augustus 2017 - 17:37

Eefke En Jimmy:

Gelukkig hebben jullie vandaag wel weer een lekker zonnetje :) hier is t ook sinds dagen weer aangenaam weertje! Geniet er nog lekker van samen en fijn dat we weer mee kunnen lezen! Groetjes Jimmy en Eefke