5 aug ’18 Skjerneset - Skogly - Reisverslag uit Eide, Noorwegen van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu 5 aug ’18 Skjerneset - Skogly - Reisverslag uit Eide, Noorwegen van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu

5 aug ’18 Skjerneset - Skogly

Blijf op de hoogte en volg Suze

05 Augustus 2018 | Noorwegen, Eide

www.skoglycamping.no
Nog snel een foto voor op de tafel te plakken gemaakt en gaan met die…. Bus. Over een smalle brug terug naar de 64. Rechtsaf richting de bruggen van de Atlanterhavsvegen. Het is vandaag maar een korte route (uiteindelijk 50 km) maar we presteren het toch om bij elke gelegenheid even te stoppen. Prachtige wolkenluchten, soms een bui, hoge golven, dan weer de zon maken het fantastisch! Wij zijn er al 2 of 3 keer eerder geweest maar telkens is het anders. Er is weer van alles bij gebouwd, een restaurant in de muur bv en een frietkot bij een andere brug. Wat vooral een geweldige verbetering is zijn de wandelpromenades langs de bruggen en langs de weg. Er wordt flink gevist maar verder dan een paar makrelen komen ze niet eh wel met 3 tegelijk soms. De stroming is geweldig en de golven slaan op de stenen. Aan de zon kant, de kant van de zee dus, zien we in de verte de kleine vuurtoren waar we thuis zo’n mooie aquarel van hebben. Nu zijn er alleen nog ingelijste foto’s te koop in het souvenir winkeltje. Onze haren in de wind, Buff om de nek en haren en de bril stevig op de kop maken het tot een spektakel. Nu we de foto’s bekijken zien we pas echt hoe donker de wolken waren. In het nafcamp.no boekje wat op elke camping gratis mee te nemen is hebben we een volgende camping uitgezocht. Het is camping Skogly in Eide geworden. Ook weer aan een fjord met 3 nieuwsgierige rammen langs het hek en tot 3x toe een regenboog boven ons hoofd. Lekker een gemarineerd stuk kalkoen in de pan, uien en knoflook mogen natuurlijk ook niet ontbreken en een blik mexicaanse mix erbij. Als klap op de vuurpijl een flinke hand pindasaus van de toko en rijst. Smullen maar! Biertje! Zo eenvoudig kan het zijn op de camping! Net als vannacht kunnen we straks heerlijk onder het dekbed gaan slapen.