12 augustus ’19 maandag Halden 105 km - Reisverslag uit Halden, Noorwegen van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu 12 augustus ’19 maandag Halden 105 km - Reisverslag uit Halden, Noorwegen van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu

12 augustus ’19 maandag Halden 105 km

Blijf op de hoogte en volg Suze

12 Augustus 2019 | Noorwegen, Halden

Vandaag hebben we een missie: bezoek aan het autokerkhof in Båtsnäs. Op internet gezocht en het moet het enorm zijn. Meer dan 1000 autowrakken die er vanaf de 60er jaren al liggen. Wij er naartoe. De regen laat zich afwisselen door de zon. Gelukkig maar want het is een flink stuk modder/gravel weg. Als we aankomen valt werkelijk je mond open van verbazing. Honderden en inderdaad misschien wel 1000 autowrakken liggen in de bossen. Hele bomen groeien er in! Veel zijn natuurlijk geplunderd, alle merken en bruikbare onderdelen zijn weg maar geweldig! Nooit gedacht dat 2 60+sers dit nog eens zo leuk zouden vinden. Je blijft je verbazen en je blijft maar foto’s maken. Uiteindelijk zal blijken dat we er samen wel 300 hebben gemaakt! Wees niet bang we laten ze niet allemaal aan jullie zien. We moeten de weg ook weer bijna helemaal terug rijden en besluiten een afkorting ( eh niet gelukt) te nemen. We belanden in Noorwegen en pakken uiteindelijk de 21 richting Halden. De dag is omgevlogen en als we een camping bord langs de weg zien draaien we camping Kirkeng op. Hoe is het mogelijk dat we voor de laatste overnachting nog op Noors grondgebied slapen. Het zonnetje schijnt, kinderen zijn net als vanochtend nog aan het zwemmen.