25 07 2017 dinsdag www.kjornes.no - Reisverslag uit Sogndal, Noorwegen van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu 25 07 2017 dinsdag www.kjornes.no - Reisverslag uit Sogndal, Noorwegen van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu

25 07 2017 dinsdag www.kjornes.no

Blijf op de hoogte en volg Suze

25 Juli 2017 | Noorwegen, Sogndal

Hoi, Hoi, het is weer een blauwe lucht! We vertrekken op tijd uit Birkelund camping. Meteen al mooie spiegelingen in het water.
De 7 richting Gol met her en der een leuke afkorting. De schuren bij de huizen zijn allemaal even mooi net als de rode huizen met hun witte beschildering.
Na Gol duiken we het Hemsedal in (52). Vooral bekend als wintersport gebied maar nu ook zeker de moeite waard. We stijgen tot zo’n 1100 meter. Dat lijkt voor Alpen begrippen niet zo hoog maar hier is het kaal en ligt er in de verte aan de meren sneeuw op de bergen. Af en stappen we uit en maken weer eens teveel foto’s van mos, meren en steenmannetjes. De Sognefjelljet tussen stokken door rijden is zonder sneeuw altijd bijzonder, gadegeslagen door schapen en geiten. Uiteindelijk belanden we via wat tunnels in Laerdal. Een pittoresk stadje met een prachtig rijtje huizen spiegelend in het meer. Een dorp zo weggelopen uit de verhalen van Pippi Langkous….. oh nee die kwam uit Zweden geloof ik.
Goed we gaan verder en aangekomen in Fodnes gaat de slagboom van de veerpont net voor onze neus dicht. Geen straf om 25 minuten in de zon te moeten wachten op de volgende pont. Deze brengt ons naar de overkant: Mannheller. Gelijk weer een tunnel in. In Kaupanger even boodschappen en dan naar camping Kjornes.
Groot en allemaal op een rij maar geweldig! Schoon en goed geregeld. We staan hoog boven de Sognefjord met een geweldig uitzicht. Langzaam gaat de zon onder.

• 28 Juli 2017 - 14:50

Eefke En Jimmy:

Dat jullie (te) veel foto's maken begrijpen wij wel. De omgeving is ook echt om verliefd op te worden zo mooi!