28 07 2017 vrijdag www.efinor.no Krokane c - Reisverslag uit Florø, Noorwegen van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu 28 07 2017 vrijdag www.efinor.no Krokane c - Reisverslag uit Florø, Noorwegen van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu

28 07 2017 vrijdag www.efinor.no Krokane c

Blijf op de hoogte en volg Suze

28 Juli 2017 | Noorwegen, Florø

De hele nacht heeft het geregend en behoorlijk! Een beetje blij dus dat we op het asfalt voor de deur van de receptie staan. De camping is verandert in een enorme plas water. Aan de laaghangende bewolking te zien gaat het ook nog wel even verder met regenen. Er is al vroeg en ik praat over vanaf een uur of 7 flinke bedrijvigheid. Het is een beetje een raar gezicht om overal rond om je heen mensen met geweren om hun schouder te zien lopen. Militairen althans zo lijkt het, mannen en vrouwen in een soort van schutterijpakken maar ook weer niet helemaal…..
De pendelbus is afgeladen en wij gaan richting Bergen (!) de 5 en gaan dan even buiten Førde naar het noorden, naar Florø. Begeleid door een gezapig regentje. Onderweg langs de Eikefjorden zien we grote zalm kwekerijen. Netten tot een diepte van 220 meter vol met springende zalmen! Daar bestaat Florø grotendeels van. We zijn helemaal aan het einde van de fjord: de oceaan ligt voor ons.
Kuieren door Florø heeft wel iets. Er zijn muurschilderingen en galeries. Bovendien het grootste wonder: de zon gaat schijnen. Dat betekend natuurlijk dat het eerste terrasje voor ons is. Klein maar fijn is de Lille Marked. Koffie en heerlijke vers gemaakte salades! Ga er gerust eens naartoe en je zult het zelf proeven.
Tja, ook al zijn we pas 45 km onderweg……. Als de zon schijnt moet je niet achter het stuur willen zitten maar moet je daarvan profiteren. Gelukkig is er in Florø ook een camping: Krokane, wat het ook mag betekenen.
Stoeltjes uit en lekker genieten van het uitzicht! Kijk maar met ons mee.
Een kort ritje vandaag! Zo zie je maar van plannen komt toch nooit wat terecht.

• 29 Juli 2017 - 12:46

Ien:

Jongens wat zijn we weer lekker mee met jullie op vakantie! Het ziet er weer fantastisch uit allemaal, we genieten met jullie mee. Bedankt! Liefs, jan en Ien

• 29 Juli 2017 - 19:58

Marian:

Wat een mooie plek om te kamperen hè
    En heerlijk dat jullie je laten leiden door het moment.
    Dat is ook vakantie.