14 08 2017 maandag www.campingplatz-zeven.de - Reisverslag uit Zeven, Duitsland van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu 14 08 2017 maandag www.campingplatz-zeven.de - Reisverslag uit Zeven, Duitsland van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu

14 08 2017 maandag www.campingplatz-zeven.de

Blijf op de hoogte en volg Suze

14 Augustus 2017 | Duitsland, Zeven

Maandag alweer, tja er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan en die komt er nu aan. Als we vanochtend na een ontbijtje in de zon de stoeltjes weer inpakken, van het blok afrijden en het snoer uit het kassie van de dag halen kunnen we op de vingers natellen dat dit de laatste camping in Scandinavië is geweest. Vanavond zijn we in Duitsland en weer een stukje dichter bij huis. Zover is het nog niet. Eerst afrekenen. 190 kronen voor de camping met stroom. Voor de douche een kaart van 150 kronen, vooruit betaald. Daar wordt tijdens de douche op afgerekend. Dit staat netjes bij het wijffie genoteerd. Eerst bloknootje er weer bij zoeken. Dan tellen wat we verbruikt hebben, dit weer verrekenen met wat we al betaald hadden en dan weer verrekenen met de 190 kronen. Gelukkig heeft de dame een rekenmachine en klopt de boekhouding op het bloknootje. Enfin we kunnen.
De derde brug die het laatste eiland van Denemarken met Jutland verbind komt eraan. Gratis en voor niks rijden we eroverheen. Kolding komt al snel voorbij en bij deze enorme snelheden is zelfs Krusa dichtbij. Aan de Deense kant is nog steeds grenscontrole en er staat dan ook zeker 2-3 km file. Duitsland rijden we zonder oponthoud binnen. Her en der zijn er wat Baustellen maar minder dan langzaam rijden wordt het niet. Doel voor vandaag is zeker de Elbetunnel in Hamburg. Eigenlijk zelfs Bremen. Er is van alles op de weg, grote en kleine campers, oude retro caravans, boten met een boot erop en de foto van de dag is voor een echte Trabbie, inclusief een rariteit van een vliegtuigje op het dak. Helaas een file voor de Elbetunnel zegt ons: genoeg voor vandaag, het is veel te mooi weer om in de auto te zitten. We vinden op Camping Sonnenkamp in 1.2.3.4.5.6. Zeven een plaatsje in de zon. Toch ff lekker 328 km gereden. Stoeltjes uitklappen, snoer weer in het kassie van de dag en tijd voor een biertje. ff checken: korte broek oké, topje, oké maar…. Bergschoenen niet meer oké de pebbles zijn op.