30 juli ’18 Skjeargardscamping - Bjornvika - Reisverslag uit Rørvik, Noorwegen van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu 30 juli ’18 Skjeargardscamping - Bjornvika - Reisverslag uit Rørvik, Noorwegen van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu

30 juli ’18 Skjeargardscamping - Bjornvika

Blijf op de hoogte en volg Suze

30 Juli 2018 | Noorwegen, Rørvik

www.bjornvika.com
Met een lekker zonnetje en wat bewolking rijden we terug naar Rørvik, de hoge brug over en via de 770 komen we op de RV 17. Een berglandschap afgewisseld met rivieren en meren. Het wordt warmer en warmer. Waarom zolang in de bus? Nee, dat gaat hem vandaag niet worden. Grappig die strobalen met smileys! Als aller, allerlaatste komen we bij de veerboot aan. Gelukkig past het nog net en kunnen we mee. We varen over van Holm naar Vennesund en rijden nog een paar km tot Vik. Hier staat een bord langs de weg linksaf 3 km naar een camping. Is het niks dan zijn we zo weer 3 km terug. Het is zeker wat: Bjørnvika heet hij. Mooi aan het water met een prachtig uitzicht. Vriendelijk ontvangst in het Bjornvika Natursenter, een hut vol met verzamelingen, opgezette dieren, lampen, drijvers en walvisbotten. Natuurlijk ook alles voor de vishengel, want ook hier komen de vissers binnen. Zojuist nog één met een heilbot van 24 kg! Wat een flinke! Fileren doen ze hier ook net even anders. Gewoon plakken van snijden, is het mooiste en zo ziet het er ook uit. Wij gaan lekker lui in onze stoeltjes achterover genieten van al het moois dat voorbij komt. Bv een vlucht van 10 kraanvogels of gewoon het terug trekkende water. Bij eb komen eilanden vrij waar weer vogels foerageren. Een duikende stern, een scholekster of een ordinaire reiger die geduldig wacht. Het zeewier op de stenen met krabbetjes er tussen. Kortom genoeg te zien. Opnieuw komen vissers van zee die vol trots hun buit showen. Buiten is het 30 graden in de schaduw is het goed vol te houden.
We besluiten er nog een dag aan te plakken.