3 aug ‘18 Torghatten – Koa - Reisverslag uit Steinkjer, Noorwegen van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu 3 aug ‘18 Torghatten – Koa - Reisverslag uit Steinkjer, Noorwegen van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu

3 aug ‘18 Torghatten – Koa

Blijf op de hoogte en volg Suze

03 Augustus 2018 | Noorwegen, Steinkjer

www.koa-camping.no
Tijd om weer verder te gaan. We hebben eens op de kaart gekeken en zijn tot een verrassende conclusie gekomen. We zijn nu anderhalve week in Noorwegen en we hebben ook nog anderhalve week tegaan. Conclusie: nog verder naar het noorden rijden kan maar …… zoals gezegd willen we ook nog graag de Atlanterhavsvegen rijden. Gelukkig werkt het weer mee. Snakken jullie thuis naar een druppel regen, hier heeft het bijna de hele nacht geregend en is de camping omgetoverd in een modderpoel. Mooi om een daagje kilometers te maken. Afrekenen gaat nog steeds niet met de pinkaart! Leve het internet! Voor ons wel want we hebben niet genoeg cashgeld meer om èn het eten èn de 2 overnachtingen te betalen. Wat we tekort komen krijgen we geschonken! Dank u! Torghatten – Brønnøysund is maar 12 km en dus lopen we nog maar even de telefoonwinkel binnen. Een sterke oplader heeft voor een tijdelijke opleving van de telefoon gezorgd maar…. Wie weet voor hoelang. Zo’n prikding om je kaartje (met de foto’s) er uit te halen is wel handig. Enfin we moeten verder. De 76 brengt ons met een laatste blijk op het gat van Torghatten via een mooi druilerig landschap naar de E6. De verkeersader van Noorwegen. Linksaf naar Narvik en wij gaan rechtsaf naar Trondheim. Er wordt volop aan de weg gewerkt overal. Uiteindelijk zal het mooi worden maar het is wel een aanslag op de natuur en leefgebieden van veel dieren. Ook gaat de charme van de kleine, soms kneuterige en onverharde wegen langzaamaan verdwijnen uit Noorwegen. Begrijpelijk maar toch is het juist dat wat de Scandinaviëganger hier komt zoeken. Massa toerisme: blijf aub thuis!
We persen er vandaag 335 km uit en komen rond half 5 aan op Koa camping gelegen op een paar km ten zuiden van Steinkjer. Mooi geweest voor vandaag.

En raad eens wat: prima internet verbinding. Jullie zijn weer helemaal bij! Veel lees en kijk plezier.
Bedankt voor de felicitaties allemaal!