13 augustus ’19 dinsdag Göteborg 262 km - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu 13 augustus ’19 dinsdag Göteborg 262 km - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu

13 augustus ’19 dinsdag Göteborg 262 km

Blijf op de hoogte en volg Suze

16 Augustus 2019 | Zweden, Gotenburg

Onze echte laatste vakantiedag in Scandinavië. Wat een mooie reis tot zover! We besluiten nog een paar plaatsjes aan de Zweedse kust aan te doen op weg naar Göteborg. Bv Ellös. Er is op het centrale punt maar 1 winkel: ga daar naar binnen en koop een ijs! Jeetje, denk je dan, aan 1 bol had ik al meer dan genoeg maar heerlijk! Lekker even uitwaaien en dan weer verder. We belanden net voor Göteborg, of bijna al in de stad, in een behoorlijke file. Gelukkig zijn we vroeg…. Geloof maar dat er achter ons veel mensen zenuwachtig geworden zijn. Aangekomen bij de pier van de Stena Line ligt de Stena Scandinavica al aan de kade en zijn er geen lange rijen…. Direct door en inschepen maar. De hut op de 8e verdieping is vrij klein met een stapel bed. 1x raden wie er boven mag slapen. Het schip is ingewikkeld maar, even zoeken en je komt in het goede restaurant. Een schnitzel gaat er altijd in. Zeker als we ook nog eens helemaal vooraan bij het raam kunnen zitten. De Stena Danica naar Fredrikshavn in Denemarken vertrekt als eerste. Daarna draaien wij in de haven om vervolgens onder de 45 meter hoge brug van Göteborg het ruime sop te kiezen. Morgen zetten we voet aan wal op het “vasteland” in Kiel. De zee vertoont woelige baren…. volgens ons woorden die heel veel mensen niks meer zeggen. Enfin de polsbanden om en een Aquavit erin: welterusten!