14 augustus ’19 woensdag Kiel - Zeven 191 km - Reisverslag uit Zeven, Duitsland van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu 14 augustus ’19 woensdag Kiel - Zeven 191 km - Reisverslag uit Zeven, Duitsland van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu

14 augustus ’19 woensdag Kiel - Zeven 191 km

Blijf op de hoogte en volg Suze

16 Augustus 2019 | Duitsland, Zeven

Heerlijk om weer eens in een “gewoon” bed te slapen. Zelfs in een stapelbed. Ping, pong, tingeling enz…. je zult wel denken wat is dat voor een onzin geluid, tja op de boot hebben we vannacht tich keer die geluiden gehoord. U bent nu in Zweden, u bent nu onbereikbaar, bereikbaar satelliet of u bent nu in Denemarken, u bent nu in Duitsland: dank u wel KPN dat u zo goed oplet!. Oké de zee is rustig gebleven en/of de polsbandjes hebben hun werk goed gedaan. Keurig om half 8 wordt er omgeroepen dat het ontbijt buffet klaar staat! De Stena Scandinavica is een prima veerboot maar de ontwerper mag nog wel eens op z’n bol krabben. Enige logica aan boord ontbreekt. Liften die op sommige verdiepingen niet stoppen, van restaurant via de ene kant 1 verdieping omhoog en andere kant weer terug naar dezelfde verdieping voor het cafetaria, trappenhuis dat doodloopt enz enz. Wij zijn in de loop der jaren best ervaringsdeskundige geworden maar zo’n onlogica als op deze veerboot hebben we nog niet gezien. Geeft niks het was een prima overtocht en we hebben lekker gegeten! Dank u Stena Line. Keurig op tijd meren we aan in Kiel. Het is niet druk maar ondanks dat zijn er toch altijd mensen te laat bij de auto! Waarom? Alles stagneert dan, oké tegenwoordig heten nu eenmaal veel mensen Remi (ik alleen op de wereld). Het zonnetje schijnt en vooralsnog rijden we het drukke Kiel gemakkelijk uit. Richting Hamburg wordt het drukker en drukker. De afgelopen weken niet meer dan 3 auto’s tegelijk achter elkaar zien rijden dus 3 rijen dik stapvoets is wel even wennen. We rijden tot 7 (Zeven) tussen Hamburg en Bremen. Een fijne camping (Sonnenkamp) om in alle rust de afgelopen weken nog eens de revue te laten passeren. Afschakelen heet dat geloof ik. Vanavond naar de Pizzeria tot besluit. Morgen zijn we weer thuis.