21 juli ’18 Grenaa - Sӕby - Reisverslag uit Sæby, Denemarken van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu 21 juli ’18 Grenaa - Sӕby - Reisverslag uit Sæby, Denemarken van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu

21 juli ’18 Grenaa - Sӕby

Blijf op de hoogte en volg Suze

21 Juli 2018 | Denemarken, Sæby

www.svaleredencamping.dk
Het eerste wat we doen is bellen naar camping Svalereden om verzekerd te zijn van een plek. Ja, gelukt er wordt een plaats voor ons vrij gehouden. Na een uitgebreid ontbijt incl. een ei gaat de reis verder langs de Deense kust. Allereerst is Grenaa aan de beurt. Valt een beetje tegen…..
We rijden verder langs korenvelden en korenvelden om vervolgens de eerste oversteek met een veerboot te maken: Udbyhøj naar Udbyhøj Vasehuse en 90 kroner armer. Vervolgens de brug over bij Hadsund en het 2e bootje bij Hals. Het lijkt meer op een fietspond dan op een veerboot maar het past. 60 kroner. We rijden naar Asaa. Ik ben er vol van overtuigd dat daar het grote witte, soort van zeemeermin, sculptuur staat. Nee dat staat er niet! Dat staat in Sӕby! Sӕby een aller aardigst havenplaatsje. Grote campers en grote jachten! Even de benen strekken want onze plek is immers gereserveerd. Aan het einde van de middag arriveren we op de camping. Voor ons wordt net aan een caravan néé verkocht, alles is vol!. Het is dus echt waar! Wat een drukte maar plaats 22 is voor ons. Achteraan in het laantje tussen allemaal Denen. Het waait en hoe. Het strand ligt bezaaid met aangespoelde schelpen. Heerlijk uitwaaien na 3 dagen achter het stuur. Totaal is het tot hier 982 km.
We zoeken de ticket voor overtocht met de Stena Saga vast op en zetten maar weer eens de wekker. Welterusten.