Osen - Skaergards 29 juli ’18 - Reisverslag uit Rørvik, Noorwegen van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu Osen - Skaergards 29 juli ’18 - Reisverslag uit Rørvik, Noorwegen van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu

Osen - Skaergards 29 juli ’18

Blijf op de hoogte en volg Suze

29 Juli 2018 | Noorwegen, Rørvik

www.Skjӕrgårdscamping.com
Wat een nacht! Heet, heter, heetst maar ook wind, waaien, stormen! Kortom het luik open geeft wel een windje maar tegelijkertijd ook behoorlijk herrie. Al ver voor 8 uur vertrekken de eerste grote campers. Buiten is het heerlijk, de lucht is donker bewolkt….. misschien wel een druppie regen vandaag. Ook wij houden het hier weer voor gezien en rijden de 715 naar het noorden richting Namsos. Nog geen half uur onderweg en we zien alweer een eland. Rustig terug gereden en een niets vermoedende eland staat er nog. Camera’s in de aanslag en we schieten vandaag de eerste foto’s. Als ze overgestoken is en weer verdwijnt kunnen we verder. Na wat kilometers rijden we de 17 op en halverwege Namsos zien we links in de berm een paar oren omhoog steken uit het gras. Het zal toch niet waar zijn! Alweer een eland en zo dichtbij. De bus langs de kant, motor laten draaien en even wachten met uitstappen. Een les die we van een “Moosegids” goed in de oren hebben geknoopt. We doen de deuren open op het moment dat er een auto langs rijd. Een geluid waar de eland zich geen zorgen om maakt omdat die toch allemaal voorbij rijden. Als we terug lopen zien we de oren nog omhoog steken. Foto! Ja hoor even later heeft zij ons gehoord. Het klikken van de camera waarschijnlijk. Ze staat op en we staan oog in oog tegenover elkaar: wat is ze groot en wat is ze mooi! Het duurt maar even en zonder haast vertrekt ze weer het bos in. Dag! Onze dag kan niet meer stuk. Een beetje een druilerige dag heeft als voordeel dat je wat sneller opschiet. Bij Namsos linksag de 769 richting Rørvik. Ai het is zondag en de dienstregeling van de veerboot Lunde – Hofles komt pas over 1 ½ uur! Tijd om de minion gedag te zeggen en een broodje polser! Thuis op de app van NorCamp een leuke camping gezien helemaal aan de zee. Foto’s vertellen je soms meer dan de werkelijkheid maar ……. Dit is 2x niks. Er staan een stuk of 6 campers: allemaal Duitsers en je wordt, net als thuis, in het Duits aangesproken!!!! Allemaal vissersmannetjes en omdat het aan het einde van de wereld is blijven we hier maar voor vannacht.

• 02 Augustus 2018 - 13:26

Ton Vergouwe:

Hallo Suze,

Het is nu 2 augustus en dus ben je weer een jaartje ouder geworden.
    Van harte gefeliciteerd en ik wens jou en natuurlijk ook Heli een gezellige dag toe.
    Het is hier flink warm (30 graden) dus dadelijk zal ik op jouw verjaardag
    een koel pilsje pakken om dit te vieren.
    Het is erg leuk om jullie reisverslagen te lezen en ik geniet er van.
    Jullie nog mooie en interessante dagen toegewenst.

Groetjes, Ton.