4 aug ’18 Koa – Skjerneset - Reisverslag uit Kristiansund, Noorwegen van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu 4 aug ’18 Koa – Skjerneset - Reisverslag uit Kristiansund, Noorwegen van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu

4 aug ’18 Koa – Skjerneset

Blijf op de hoogte en volg Suze

05 Augustus 2018 | Noorwegen, Kristiansund

www.skjerneset.com
Op naar de Atlanterhavsvegen. Eerst maar eens in Trondheim komen. Gelukkig gaat dat via de E6 best wel snel. Het is druk maar voor we het weten zijn we er voorbij. De E39 Orkanger brengt ons een stuk op weg. Ondanks dat het geen Autobahn is blijft het alleen maar sturen en schiet je zo aan alle mooie plaatsjes voorbij. We kiezen ervoor om de 680 te rijden. Als eerste grotere plaats is daar Kyrksӕeterøra. Een heerlijke route die je over, soms wat smallere wegen langs de mooiste uitzichten over bruggen en tunnels uiteindelijk naar Tømmervåg brengt. Tuurlijk moet je onderweg een paar keer stoppen om foto’s te maken een kerkje te bekijken of een broodje polser te nuttigen. We varen over naar Seivika met de boot van 17.30. De dag is omgevlogen. Via een bijna 6 km lange tunnel rijden we Kristiansund uit maar niet voordat we het zoveelste Hurtigruten schip, de Polarlys, op de gevoelige plaat hebben vastgelegd. Leuk detail in de tunnel: halverwege is hij mooi blauw verlicht. Op de wegenkaart staan een paar campings nog voor we echt een de Altanterhavsvegen beginnen, we kiezen voor Skjernesetbrygge-camping. Wat ons betreft geen verkeerde keuze. Simpel: ga maar eens kijken waar je kunt staan en dan kom je maar terug naar dit huis. Het is nl een museum: Stiefbeen & Zoon zouden er van smullen! Alles wat je maar kunt bedenken dat met de zee en de visserij in het verleden te maken heeft gehad staat hier van de kelder t/m de zolder uitgestald. We keken onze ogen uit. Trouwens zo is de hele plek hier: kijk maar om je heen. Ongetwijfeld zullen mensen het ouwe rotzooi noemen maar we vinden het geweldig. Nu nog een zonnetje…… het is in ieder geval droog en 15 °C…. kunnen jullie alleen maar jaloers op zijn. Trouwens, hier zijn de temperaturen ook ver boven normaal dit jaar. Zie een bericht over het schuilen voor de zon van de rendieren in de tunnels. We merken al goed dat we weer een 650 km naar het zuiden gereden zijn: het wordt rond 10 uur alweer een beetje meer donker. Als we gaan slapen tikt de regen zachtjes op het luik.