8 aug. ‘18 Solvang - Bispen - Reisverslag uit Bismo, Noorwegen van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu 8 aug. ‘18 Solvang - Bispen - Reisverslag uit Bismo, Noorwegen van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu

8 aug. ‘18 Solvang - Bispen

Blijf op de hoogte en volg Suze

10 Augustus 2018 | Noorwegen, Bismo

www.skjak.no/bispen-camping
Het is gewoon zonde om te vertrekken zo’n heerlijk rustig gevoel krijg je bij deze camping. Maar ja, we pikken de draad weer op waar we gisteren zijn gebleven. Op het programma voor vandaag staat dus de Geirangerfjord. Het is hier maar een klein stukje vandaan. Als we vertrekken zijn we bijna de laatste: duidelijk zijn hier de huisregels: 11 uur sluit het sanitair gebouw (poetsen) en 12 uur is de uiterste vertrek tijd. Zijn wij al weg! De Geirangerfjord is een enorme toeristische trekpleister geworden. Je struikelt werkelijk over de Aziaten die allemaal met hun selfiestick in de rondte zwaaien. Mooi aangelegde uitzichtplateau’s vanwaar je de fjord al van verre uit kunt bewonderen. Er hangt een dikke laag smog boven het water van het drijvend 10 verdiepingen hotel, genaamd de Norwegian Jade. De passagiers hoeven niet langer met de reddingssloep aan de wal gebracht te worden, nee er ligt een reuze plankier voor ze klaar. Het blijft een mooi gezicht. Stonden wij jaren geleden nog schots en scheef op een grasveld aan het water, nu is daar een prachtig aangelegde camping vol met geasfalteerde plaatsen………… de vooruitgang! In het dorp Geiranger is het gezellig druk, met terrasjes, 10-tallen souvenirshops en andere, vooral dure, winkels. De Amerikanen met hun hoeden zijn er dol op. Leuk en voor ons nieuw zijn de 2-persoons elektrische auto’s die hier rond rijden. Een soort van tuk-tuks maar dan anders. Wij kuieren wat rond, eten wat en rijden weer door. Bij het wegrijden zien we in een ooghoek nog net een glimp van een Hurtigrutenschip. De Richard With, waar we zelf eens op meegevaren zijn. In onze beleving was hij toe heel groot maar nu we hem naast de Norwegian Jade zien liggen…… Het weer wordt een beetje druilerig en af en toe valt er een spatje regen. Bij alle uitkijkpunten nog snel even een foto en verder door naar Dalsnibba. Hier is het voor ons mooi genoeg dus dit utkikpunkt laten we voor wat het is. Langs meren, steenmannetjes en prachtige vergezichten. De dag vliegt en het is dan ook al haast 17.00 uur als we camping Bispen in Skjåk binnen rijden. Vandaag weer de 100 km niet gehaald. Het is een beetje een Coldenhove camping, met veel hoge dennenbomen. In een rondje staan is altijd leuk: de deur links of de deur rechts of zetten we hem dwars met de deur naar voren. Hoofdzaak: waar staat de zon! We horen een rivier en gaan opzoek. Langs de rivier staat nog een heerlijke houten hottub. Snel even erin dan maar !!!!!!! Moe van alle indrukken en het kijken ……truste!