10 08 2017 donderdag www.stensocamping.se of www.n - Reisverslag uit Kalmar, Zweden van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu 10 08 2017 donderdag www.stensocamping.se of www.n - Reisverslag uit Kalmar, Zweden van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu

10 08 2017 donderdag www.stensocamping.se of www.n

Blijf op de hoogte en volg Suze

10 Augustus 2017 | Zweden, Kalmar

8.30 uur! De wekker gaat! Ja, ja ook in de vakantie moet dat anders……… De zon schijnt!
Op naar Kalmar zo’n 70 km hier vandaan. Het plan is het eiland Öland langs de zuid-oostkust van Zweden. Na een nadere bestudering lijkt het toch wel een beetje groter dan gedacht. Enfin eerst de 7 km lange brug die Kalmar en het eiland verbind over en dan eerst in noordelijke richting. De molens vliegen je hier om de oren. Kinderdijk is er niks bij. Vooral aan de oostkant staan ze nog in rijen van 5 opgesteld. Het is er verschrikkelijk druk! Hoeveel campers rijden hier wel niet. Campings in overvloed maar zo groot en zo vol dat we de ronde iets kleiner maken dan gepland. Foto van molen, rode en zwarte en met ronde daken, foto van houten latten op rieten daken, van mooie kerkjes, van viking graven, vooral van de enorme hoeveelheid aan stenen muurtjes (alsof je in Ierland bent) van melkbussen enz, enz. leuk gezien te hebben en zeker aan te bevelen. Nog even cultuur snuiven van Borgholm Slott en Sollidens Slott in Borgholm en we keren zuidwaarts. Kalmar, we zijn weer terug op vaste bodem. Stensö camping geeft ons de allerlaatste plek met elektrisch! Royale plek! Hele schone en goed verzorgde camping met ook plekken onder enorme bomen je waant je hier en daar zelfs op de Coldenhove…. Wel duur althans veel geld. 365 kronen.

• 13 Augustus 2017 - 16:43

Elly:

Ik moet zeggen dat ik zweden toch wel erg mooi vindt. Vooral die bomen en die molens. En de camping tussen de bomen........ Prachtig mooi!