28 juli ’19 zondag Kiruna – Narvik 173 km - Reisverslag uit Narvik, Noorwegen van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu 28 juli ’19 zondag Kiruna – Narvik 173 km - Reisverslag uit Narvik, Noorwegen van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu

28 juli ’19 zondag Kiruna – Narvik 173 km

Blijf op de hoogte en volg Suze

29 Juli 2019 | Noorwegen, Narvik

We verlaten in alle rust het parkeerterrein cq Camping Ripan in Kiruma. Het is een echte mijnbouw/industriestad waar zo te zien niet veel anders te beleven is. Eerst maar eens op het gemak door een reuze filiaal van de COOP. Wauw zo groot hebben we hem bij ons nog nergens gezien. Het is een makkelijke dag vandaag. We hoeven maar 1 bord te volgen: de E10 naar Narvik. De zon schijnt en hoe je het ook wend of keert, wat ons betreft wordt het landschap alleen maar mooier. De eerste bergen in de verte, de besneeuwde bergtoppen, de wat ruwere begroeiing en de meren die niet langer alleen een prachtige rietkraag hebben maar nu ook tussen de rotsen liggen. Kortom Finland en Zweden zijn prachtig maar voor ons is het Noorse landschap toch wel het meest attractieve wat er is.
Neem bv Abisco, het Nationale park nog net in Zweden: geweldig! Zeker voor wandelaars bij uitstek geschikt. Let wel op het zal hier in de wintermaanden nog mooier zijn. Er worden helaas wel veel appartementen de grond uit gestampt wat voor ons weer een beetje de natuurlijke omgeving weg neemt. Voor we het weten zijn we al over de grens en besluiten we voor 2 nachten te reserveren op camping Øyjord vlakbij Narvik.
Er staan nog maar een stuk of 4 caravans maar voor het slapen gaan zijn dat er heel wat meer geworden. We genieten van het uitzicht over de licht besneeuwde bergen boven Narvik. Een waterval stort zich naar beneden. Met de verrekijker kunnen we de kabelbaan zien. Als het weer zo blijft en we komen er langs is dat nog wel iets voor overmorgen. Eerst maar eens genieten en bekijken hoe nu verder. Voor degene die het interesseert: we hebben tot nu 2517 km gereden.

29 juli ’19 maandag
Goeie morgen, wat een drukte op de camping! Tijd voor gebakken eieren met spek mmmmmm dat gaat erin. Je zou er een camera op moeten zetten en dan versneld afspelen, net een grote kleine mieren hoop. Iedereen vliegt van hot naar haar. Tafeltje en stoelen voor het ontbijt, honden uitlaten, honden blaffen naar elkaar, baasjes verstaan elkaar wel of niet. Tenten afbreken, campers die van de blokken afrijden, snoeren oprollen en de pootjes onder de caravan uit draaien. En wij hoeven lekker niet weg vandaag! Op een gegeven moment staan we nog helemaal alleen….. maar daar komt snel verandering in.

• 29 Juli 2019 - 14:47

John En Therese:

De groeten van een GLS medewerker!!!!

• 29 Juli 2019 - 14:47

Suze Ploeg:

snel de groetjes terug voor hij weer in wij...…..is