30 juli ’19 dinsdag Straumen camping Stromhaug 247 - Reisverslag uit Straumen, Noorwegen van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu 30 juli ’19 dinsdag Straumen camping Stromhaug 247 - Reisverslag uit Straumen, Noorwegen van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu

30 juli ’19 dinsdag Straumen camping Stromhaug 247

Blijf op de hoogte en volg Suze

30 Juli 2019 | Noorwegen, Straumen

Tja, iedereen die zegt Scandinavië daar wil ik niet naartoe want daar is het koud en regent het altijd, heeft ook dit jaar weer geen gelijk gekregen. Het weer is prachtig! We vetrekken vandaag weer met een heerlijk zonnetje. Als eerste staat de Fjelheisen in Narvik op het programma. Hoe is het mogelijk maar dwars door Narvik, van oost naar west, van noord naar zuid maar we hebben hem niet gevonden! Ja hoog in de lucht maar niet daar waar je instapt. Oké dan niet er zijn ergere dingen. We rijden verder de E6 naar het zuiden. Prachtig langs fjorden en rode huisjes. We willen eraf (van de E6). Dat kan over de 819 net voorbij Ballingen. Een leuk rondje gemaakt. Om vervolgens na zo’n 45 km weer uit te komen op die zelfde E6. Na een paar tunnels heb je aan de linkerkant de 827. Weer een mooi stuk waarbij je uitkomt aan de kade voor de veerboot naar Drag. Een overtocht van 45 minuten. Lekker uitwaaien en het fjorden gevoel opsnuiven. Aan het eind van de straat pikken we de E6 weer op. Het is wisselend met het verkeer maar van echte drukte is absoluut geen sprake. We moeten toch wat kilometers maken anders komen we nergens. De E6 is mooi en schiet lekker op, maar wel jammer dat er zoveel tunnels in zitten. In de Nafcamp.no gids hebben we even gekeken en een camping in Straumen gevonden. Na 247 km is het genoeg voor vandaag. Kleine camping met wat hyters langs een stromende beek en uitzicht op de bergen. Wat wil je nog meer: een COOP op loopafstand misschien? Bingo die is hier en dat is dan ook alles wat het durpke te bieden heeft. Tot de zon achter de bergen verdwijnt zitten we nog heerlijk buiten op onze stoeltjes. Truste!

• 02 Augustus 2019 - 10:26

Ton Vergouwe:

Hallo Suze,
    het is inmiddels 2 augustus, dus er is er een jarig.
    Van harte gefeliciteerd en natuurlijk ook Heli.
    In gedachten zal ik op jullie proosten.
    Een leuke en gezellige dag toegewenst.
    Je pleegvader.

• 04 Augustus 2019 - 18:04

Suze Ploeg:

Ha, Pleegvader van me! Dank voor je felicitatie. We liepen een paar dagen achter met het plaatsen van een nieuw verslag maar nu zijn we weer helemaal bij. we maken een prachtige reis door Scandinavië. leuk dat je mee leest met ons. groetjes van Heli en mij!