21 juli ’19 zondag Savonlinna camping vuohimäki - Reisverslag uit Savonlinna, Finland van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu 21 juli ’19 zondag Savonlinna camping vuohimäki - Reisverslag uit Savonlinna, Finland van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu

21 juli ’19 zondag Savonlinna camping vuohimäki

Blijf op de hoogte en volg Suze

22 Juli 2019 | Finland, Savonlinna

Heerlijk geslapen. Voorbeeldige rockers hier. Langzaam ontwaakt de camping en als het ontbijt erin zit vertrekken we voor een nieuw avontuur vandaag.
Autoweg 6 rijd prima, hij is hier nog 4-baans maar dat zal niet lang meer duren. Omdat we zo vlak langs de Russische grens rijden willen we die toch ook wel eens zien. We rijden bij Imatra de 62 op maar nog ruim voor de grens wordt de weg gesplitst met een middenberm. We durven niet tot het einde door te rijden omdat we dan misschien niet meer kunnen keren. Jammer volgende keer beter. We gaan op zoek naar de beeldentuin van Veijo Rönkkönen. Zijn hele levenswerk van 560 beelden zijn te bewonderen. Je loopt er zo binnen vanaf de parkeerplaats langs de weg. Je kijkt werkelijk je ogen uit. Sommigen hebben zelfs een echt gebit in! Leuke onderwerpen heeft hij bedacht. Voor we het weten zijn we weer een uur verder. Iets verderop rijden we werkelijk op nog geen 150 meter afstand van Rusland….. in het water …. Van Parikkala gaan we verder naar Kerimäki. Even van de 6 af een kleinere weg ingeslagen en we zien onze eerste Eland staan. Zij ons ook jammer genoeg en ze vertrekt weer. De gele koepelkerk is één van de oudste van Finland. Helemaal van hout. Een vrij sober interieur maar de moeite om even binnen te kijken. Vergeet niet naar de sloten en handvaten op de deuren te kijken. Grappig zijn ook de blakers aan elke zuil in de kerk. We nemen nog een broodje en gaan er weer van door. De dag vliegt voorbij. In Savonlinna is het grootste probleem nog het parkeren. Eenmaal een plek gevonden wandelen we naar de burcht. Hij staat bekend om zijn jaarlijkse opera uitvoeringen. Vandaag een Rock opera. Het is een gezellige drukte. Rockers en punkers verzamelen zich in een bonte stoet. Wij verlaten Savonlinna weer en gaan op zoek naar een camping een paar kilometer verderop. De avond valt en als we om 23.00 naar binnen gaan schijnt de zon goud-rose en is het nog niet helemaal donker. Wel lekker frisjes en voorzien van de nodige bulten zoeken we de foto’s bij dit verhaal. Morgen plaatsen we ze en kunnen jullie dus oud nieuws lezen. Dag!