1 augustus ’19 donderdag Offersøy 179 km - Reisverslag uit Offersøy, Noorwegen van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu 1 augustus ’19 donderdag Offersøy 179 km - Reisverslag uit Offersøy, Noorwegen van Suze Ploeg - WaarBenJij.nu

1 augustus ’19 donderdag Offersøy 179 km

Blijf op de hoogte en volg Suze

04 Augustus 2019 | Noorwegen, Offersøy

De volgende veerboot ligt aan het einde van de camping. Hij brengt ons in 10 minuten naar de overkant, naar Ågskardet. Tjonge jonge nog geen half uur later staan we weer aan het volgende stijger: Jetvik. Hier varen we in een uur tijd alweer de Poolcirkel over. Natuurlijk in zuidelijke richting. Overigens kun je het ook merken aan de tijd dat het licht blijft. De dagen worden iets korter maar nog steeds veel langer dan thuis. Het landschap blijft onbeschrijfelijk en we zullen jullie dan ook slechts een klein aantal foto’s van wat we op een dag maken, laten zien. Vandaag wordt ons einddoel camping Offersøy. Maar eerst worden we verrast door een Elanden paar. Hij staat rustig in de berm aan een berkenboom te knabbelen. De bus stoppen en keren lukt natuurlijk wel maar nooit snel genoeg. Als we terug komen lopen ze al terug naar de bosrand. Gelukkig toch nog op de foto! We wachten nog een kwartier maar ook al zien we ze in de bosrand, vast leggen op de gevoelige plaat is moeilijk geworden. Verder maar weer.
Camping Offersøy ligt aan een uitloper van de zee arm. We kijken op de “wadden” . helaas brengt het lage water ook een bepaalde geur met zich mee. Verder is het allemaal geweldig.
Wat een mooie zonsondergang. De hemel heeft vele kleuren en laat ze vanavond allemaal aan ons zien. Inmiddels is ook het waterpeil voor onze neus flink gestegen. Van een 32 cm naar 270 cm! Dat verschil kun je goed zien: we zitten ineens aan de zee!